25. feb, 2020

Sanseopplevelser, skapt av, og for barn

25. feb, 2020

3. feb, 2020

Digital kompetanse

På smartboardet kan flere barn arbeide sammen. Å finne to like, løse labyrint eller ulike puslespill. Det er lystbetont, barn lærer av å arbeide sammen,de finner løsningene sammen og de lærer å vente på tur.

27. jan, 2020

Vi har gjenbruksstativ i fin garderoben. Byttefest på nyåret

Foreldre henger opp tøy som er for lite, eller finner noe de trenger på stativet, På byttefesten er alle foreldre invitert. Da er det mulig å ha med andre ting som også kan byttes mellom familiene. Vi serverer den ettermiddagen lapskaus til liten og stor.

27. jan, 2020

Vi er i full gang med kjøkkenkompostering. Bokashi

Vi har som satsingsområde bærekraftig utvikling, jfr. et avsnitt fra vår Årsplan under.
Bærekraftig utvikling innebærer å ta vare på behovene til menneskene som lever i dag, uten å ødelegge fremtidige generasjoners mulighet til å dekke sine. I Marineholmen barnehage har vi valgt å ha ”Bærekraftig utvikling” som satsingsområde fra 2018-2023.
For barnehageåret 2017/2018 hadde vi som hovedsatsingsområde» Bærekraftig utvikling med fokus på gjenbruk”, 2018/2019 hadde vi ”Bærekraftig utvikling med fokus på forbruk”. Dette var noe barna ble veldig god på, og resultatet var førstehåndserfaringer i forhold til ny innsikt i, og forståelse for hvor viktig det er å begrense eget forbruk, og hvordan gjøre det i praksis. Dette vil vi ta med videre i barnehageåret 2019/2020, og hovedfokuset vil være rettet mot ”Mat og plast”.